.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده مجلس: کابینه دهم ضعیف‌تر از کابینه نهم است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه حداقل 5 نفر از وزیران پیشنهادی احمدی نژاد موفق به کسب رای اعتماد نخواهند شد معرفی نجار ، مصلحی ، علی آبادی و میرکاظمی را بی ارتباط با وزارتخانه های مورد نظر خواند و تصریح کرد که محرابیان ، خلیلیان و بهبهانی باید برای کسب رای اعتماد به صورت جدی پاسخگوی عملکرد گذشته خود باشند .

جواد آرین منش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به معرفی وزیران پیشنهادی از سوی رئیس جمهور، اظهار داشت: به عقیده بنده حداقل 5 نفر از وزیران پیشنهادی احمدی نژاد رای نخواهند آورد.

وی با بیان اینکه برخی از وزیرانی که تازه معرفی شده اند برای نمایندگان ناشناخته هستند و حتی طبق بررسی‌ های بعمل آمده از وزیران قبلی این حوزه ضعیف تر هستند، عنوان کرد: برخی از وزیرانی هم که جابجا شده اند احتمال رای نیاوردنشان زیاد است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: داشتن تعهد، تخصص، تجربه و انطباق تحصیلات با مسئولیتها وماموریتهای حوزه مربوطه ضروریست به گونه ای که فردی که تجربیات ورشته تحصیلیش با حوزه ای مرتبط نیست بدیهی است که در گرفتن رای اعتماد از نمایندگان موفق نخواهد شد.

وی با اظهار تاسف از اینکه کابینه دهم نسبت به کابینه نهم ضعیف تر شده است، متذکر شد: انتظار این بود که رئیس جمهور از نظرات استمزاجی نمایندگان وکمیسیونهای تخصصی استفاده می نمود تا کابینه ای قویتر وتوانمندتری را نسبت به کابینه نهم شاهد بودیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف نمایندگان تعامل وهمکاری با دولت است نه تضعیف وتخریب آن ،خاطرنشان کرد: اما چشم بسته هم نمی توان به وزیران پیشنهادی رای داد بلکه نمایندگان با دقت هرچه تمام تر صلاحیت افراد معرفی شده از سوی رئیس جمهور را برای دادن رای اعتماد بررسی خواهد کرد.

وی افزود: رای ندادن مجلس به وزیران پیشنهادی احمدی نژاد نباید به عنوان عدم همکاری مجلس با دولت تلقی گردد چراکه حتی بعضا رای ندادن بهتر از رای دادن باشد وبه دولت هم در انتخاب افراد بهتر کمک نماید.

این نماینده مجلس در ادامه به رای آوری برخی از وزیران پیشنهادی اشاره نمود وپیش بینی کرد: متکی(گزینه وزارت امورخارجه)، حسینی(گزینه وزارت اقتصاد)، عباسی(گزینه وزارت تعاون)، شیخ الاسلامی(گزینه وزارت کار)، بختیاری(گزینه وزارت دادگستری) ، دستجردی(گزینه وزارت بهداشت) و دانشجو(گزینه وزارت علوم) از جمله کسانی هستند که امکان رای آوری بالایی را در مجلس خواهند داشت.

وی درباره مصلحی که به عنوان وزیران اطلاعات معرفی شده است ، گفت : مصلحی در حوزه اطلاعات تجربه ای ندارد، و این درحالی است که وزیر پیشنهادی باید با مسائلی از جمله جاسوسی وضدجاسوسی که جزء تخصصهای مهم وزارت اطلاعات است، آشنایی لازم را داشته باشد که متاسفانه مصلحی نسبت به این تخصص ها شناخت لازم را ندارد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حسینی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی فردی متعهد، توانمند وعلاقه مند است، عنوان کرد: هم اکنون وزارت فرهنگ با حوزه های متعددی سروکار دارد که اگر حسینی از وجود صاحب نظران این حوزه استفاده نماید احتمال رای آوری اش زیاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه محمد نجار فرد توانمندی است اما رای آوری اش دراین شرایط بعنوان وزیر کشور خیلی مناسب نیست، یادآور شد: اگر نجار که چهره ای نظامی است بعنوان وزیر کشور انتخاب شود این ذهنیت بوجود خواهد آمد که شرایط جامعه حاد است ضمن اینکه نباید با انتخاب نجار بعنوان وزیر کشور بی دلیل فضای جامعه را امنیتی نشان دهیم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به پرونده قضایی محرابیان که مجددا بعنوان وزیر صنایع معرفی شده ، گفت: متاسفانه در حال حاضر پرونده محرابیان شبهه جدیدی را برای نمایندگان خانه ملت بوجود آورده است که وی موظف است با ارائه اسناد ومدارک متقن آن را به نمایندگان توضیح دهد.

وی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر درباره میرکاظمی گزینه پیشنهادی برای وزارت نفت، گفت: بایستی حداکثر از میرکاظمی در همان حوزه بازرگانی استفاده می شد چراکه نفت حوزه ای تخصصی است وبه فردی نیازمند است که با این حوزه آشنایی لازم را داشته باشدضمن اینکه در مجموعه نفت چهره های بسیاری را داشتیم که احمدی نژاد می توانست معرفی نماید وبراین اساس رای آوری میرکاظمی را دشوار می دانم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خلیلیان که بعنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده است، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر همکاران سابق خلیلیان در وزارت جهاد کشاورزی از عملکرد وی رضایت چندانی ندارند که این مسئله در رای نیاوردن خلیلیان موثر خواهد بود.

به گفته وی اگر ازعلی آبادی که هم اکنون بعنوان وزیر نیرو پیشنهاد شده است در همان سمت پیشینش استفاده می شد درصد موفقیتش بالاتر بود چراکه به هرحال علی آبادی تجربه ای 4 ساله در حوزه ورزش اندوخته بود.

وی با اشاره به بهبهانی که بعنوان وزیر راه مجددا از سوی احمدی نژاد معرفی شده است نیز گفت: بهبهانی با اینکه فرد متخصصی است اما سن وی بالا رفته درحالیکه این وزارتخانه به افراد جوانی که تحرک فوق العاده دارند، احتیاج دارد ضمن اینکه بسیاری از مشکلات کشور در این حوزه مانند سوانح هوایی که اخیرا رخ داد هنوز در کشور مرتفع نشده است.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه از سایرافراد معرفی شده از سوی احمدی نژاد بعنوان وزیر شناخت کافی ندارد تصریح کرد: تغییراتی با این گستردگی دردولت دهم به معنای استفاده نکردن احمدی نژاد از تجربیات دولت نهم است.

آرین منش در پایان با اظهار امیدواری نسبت به تشکیل کابینه ای توانمند، گفت: امیدواریم گفتگو وتعامل مثبت وسازنده بین وزیران پیشنهادی ونمایندگان مجلس در مدت زمان باقی مانده منجربه تشکیل دولت کارآمد وتوانمندی در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.